
Almanya’da seçim öncesi toplu taşıma sektöründe grev dalgası devam ediyor.
Ver.di işçi sendikasının çağrısı üzerine Baden-Württemberg, Bremen, Aşağı Saksonya, Kuzey Ren-Vestfalya, Hessen ve Rhineland-Palatinate eyaletlerinde yaklaşık 53 bin toplu taşıma çalışanı greve gitti.
Eyaletlerde otobüs, tramvay ve metro seferleri durdu. Frankfurt, Wiesbaden ve Kassel’de sabah saatlerinden itibaren şehir içi ulaşımın büyük bölümünde aksama yaşandı.
6 EYALETTE İŞÇİLER GREVE GİTTİ
Hannover, Mainz, Stuttgart, Köln şehirleri de grevden en çok etkilenen kentler arasında yer aldı.
İşçi sendikası Ver.di, hükümetle işçiler için maaş artışı konusunda müzakereler yürütüyor.
Sendika, ücret ve çalışma şartları konusunda yapılan görüşmelerin sonuçsuz kalması sonrası 24 saatlik uyarı grevi kararı almıştı.

ULAŞIMDA AKSAMALAR YAŞANIYOR
Ver.di, çalışanlar için yüzde 8’lik (350 euro) ücret artışı ve üç gün ek izin günü talep ediyor.
Öte yandan, Almanya’nın başkenti Berlin’de de Berlin Ulaşım İşletmeleri (BVG) çalışanlarının, ücret ve şartlarının iyileştirilmesi talebiyle başlattığı uyarı grevi ikinci gününde sürüyor.
Greve başkentteki elektrik şebekesi, çöp toplama ve su şirketlerinde çalışanlar da katılıyor.
Kaynak: İhlas Haber Ajansı (İHA)Can Badak
Editor
Haber Kaynak : ENSONHABER.COM
“Yayınlanan tüm haber ve diğer içerikler ile ilgili olarak yasal bildirimlerinizi bize iletişim sayfası üzerinden iletiniz. En kısa süre içerisinde bildirimlerinize geri dönüş sağlanılacaktır.”
GÜNDEM
23 Haziran 2026SPOR
23 Haziran 2026GÜNDEM
23 Haziran 2026SPOR
23 Haziran 2026SPOR
23 Haziran 2026GÜNDEM
23 Haziran 2026GÜNDEM
23 Haziran 2026
1
Trump’tan seçim sonrası ilk mülakat
7857 kez okundu
2
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
4874 kez okundu
3
Avusturya başbakanı Sebastian Kurz ile ilgili bilinmeyenler
4816 kez okundu
4
Joe Biden 6 aylık hedeflerini açıkladı. Senato buz gibi…
3105 kez okundu
5
Putin’den Ermenistan’ı yıkan açıklama: Karabağ Azerbaycan’ın ayrılmaz bir parçasıdır!
2014 kez okundu